Jfr årsmøte 7. mars 2016

Uttalelse vedrørende skytebanesaken

28. 04

Etter ønske fra et samlet årsmøte sendte Tromsdalen bydelsråd 26. april ut en uttalelse vedrørende skytebanesaken.

Uttalelsen ble sendt til lokale medier og Tromsø kommune. Du kan lese den i sin helhet her:

Frykter skyting i Tromsdalen også i 2016

Debatten om skytebanene i Tromsdalen har pågått over flere tiår. Både privatpersoner og Tromsdalen bydelsråd har kjempet og argumentert for å få flyttet skyteaktiviteten ut av dalen. Nå skrives 2016 og nok en skytesesong står for døren.

- Bydelsrådet står fast på sitt standpunkt om at all skyting i Tromsdalen må opphøre. Dette er et svært viktig natur- og friluftsområde for Tromsdalen og for Tromsø. I og med at saken fortsatt utredes frykter vi nå at skytingen fortsetter også i 2016, uttaler styreleder John Pedersen i Tromsdalen bydelsråd, og fortsetter:

- Det er på høy tid at våpnene legges ned og at partene kommer frem til en løsning. I bydelsrådet opplever vi at skytebanesaken engasjerer veldig mange, både i Tromsdalen og i byen for øvrig. Senest på årsmøtet til bydelsrådet. Tromsø kommune må ha registrert det samme engasjementet og derfor forventer vi at skytebanesaken nå får sin slutt. Og at det betyr at skytingen i Tromsdalen opphører.

For ytterligere kommentarer kan styreleder i Tromsdalen bydelsråd, John Pedersen, kontaktes på telefon 908 52 935.

Tromsdalen 26. april 2016

Tromsdalen bydelsråd